Torstai 23.11.2017 Nimipäivät: Ismo, Yngve, Yngvar
VIIKON KYSYMYS
UUTISET
BLOGIT

Kiuruvesi-lehden blogistit jakavat elämänsä kohokohdat sekä ei niin mahtavat kokemuksensa.
FACEBOOK

Iltalypsy on Maistuvin Maaseutuyritys

Mesiangervojuoma  on lähtenyt hyvin liikkeelle. Se tuoksuu niitylle ja on alkoholiton. Kuvassa yrittäjä Kirsi Tikkanen. Kuva: Jaana Selander.
Mesiangervojuoma on lähtenyt hyvin liikkeelle. Se tuoksuu niitylle ja on alkoholiton. Kuvassa yrittäjä Kirsi Tikkanen. Kuva: Jaana Selander.

30.08.2017 Jaana Selander

KILPAILU Iltalypsy on Pohjois-Savon Maistuvin maaseutuyritys. Valinnan teki asiantuntijaraati yleisöltä saatujen ehdotuksien pohjalta. Iltalypsy palkittiin Elonkorjuujuhlassa Kuopion torilla perjantaina.

MAISTUVA maaseutu -yritys valittiin nyt ensimmäistä kertaa. Valinta on osa Pohjois-Savon Maa- ja kotitalousnaisten, ProAgria Pohjois-Savon ja MTK-Pohjois-Savon Suomi 100 -juhlavuotta.
Perustelujen mukaan Iltalypsy on aktiivisesti ja määrätietoisesti kehittänyt ja laajentanut toimintaansa. Viimeisimpänä on ollut Willimaku-tuotemerkkituotteiden brändin rakentaminen tavoitteena kansainväliset markkinat.
Yritys on hyvin verkostoitunut muiden maaseutuyritysten kanssa. Yrityksellä on noin 20 lähiruuan toimittajaa ja kotimaisuusaste on yli 90 prosenttia. Lisäksi yritys on luonut oman toimintansa perustaa vahvistaakseen oman villiyrttipoimijaverkoston.
Valinnassa painotettiin tuotteiden ja palvelujen maistuvuutta, elämyksellisyyttä sekä innovatiivisuutta, yrityksen halua kehittyä, uudistua, verkostoitua ja tehdä yhteistyötä. Valinnassa otettiin myös huomioon yrityksen toiminnan vaikutuksia maaseudun ja ympäröivän yhteisön elinvoimaisuudelle ja näkyvyydelle.

YRITTÄJÄ Kirsi Tikkanen ajattelee, että Maistuvin maaseutuyritys -palkinto tulee maistuvien tuotteiden kautta.
  – Olemme monenlaisia juttuja tehneet vuosien varrella. Viimeisimmäksi Willimaun kanssa on tehty töitä koko kevät.
Willimaku-tuoteperheeseen kuuluu horsmankukasta, kuusenkerkästä, kuusenkerkkä-tervasta ja  mesiangervosta tehtyjä marmeladikarkkeja, siirappeja ja kuohujuomia.
Yrttejä poimivat sopimuspoimijat, joita on kuusi. Verkosto on ollut kasassa kolme vuotta.
Nyt Iltalypsyssä on lähdetty markkinoimaan Willimaku-tuotteita muun muassa messuilla.
– Olemme saaneet Metrotukun 10 pikatukkua asiakkaiksi. Tarkoituksena on myös myydä tuotteita liikelahjoina. Markkinointi on vielä alkuvaiheessa, mutta siihen on nyt tarkoitus panostaa, Tikkanen linjaa. 
Iltalypsy on verkostoitunut myös olemalla aktiivinen erilaisissa hankkeissa.
 

 






Takaisin

Ei kommentteja.

Jätä kommentti

Nimi
Email
Kommentti
Varmistus:
päivitä kuva klikkamalla